بارسا فراتر از يک باشگاه


بارسا فراتر از يک باشگاه

وبلاگم در مورد بارسلونا و موارد مرتبط به اون


زندگینامه ی لیونل مسی

 

 
نام:لیونل آندرس مسی
پست:فروارد
محل تولد:سانتافه(آرژانتین)
تاریخ تولد:24-6-1987
قد:169
وزن:67
اولین بازی:
اسپانیول –بارسلونا(0-1 لیگا)16-10-2004
وب سایت شخصی:
 
 
 
جانشین به زودی توانست در ترکیب تیم دوم بارسلونا جایگاه ثابتیبه دست آورد. در آن فصل وی رکورد جالبی برجای گذاشت. میانگین بیش از یک گل در هربازی. مسی در آن فصل توانست در ۳۰ بازی ۳۷ گل به ثمر برساند. لیونل مسی در اکتبر۲۰۰۴توانست اولین بازی رسمی اش را برای بارسلونا برابر اسپانیول انجام دهد. با اینبازی وی عنوان سومین بازیکن جوان تاریخ باشگاه بارسلونا را به خود اختصاص داد.
زمانی که در تاریخ ۱ می ۲۰۰۵ مسی توانست اولین گل رسمی اش رابرای بارسا در مقابل تیم الباسته بالومپایه به ثمر برساند تنها ۱۷ سال و ۱۰ ماه و ۷روز سن داشت. وی با این گل توانست خود را به عنوان جوان ترین گلزن بارسلونا در لالیگا مطرح کند. به مسی این شانس را دادند تا بتواند به عضویت تیم ملی اسپانیادربیاید اما وی این پیشنهاد را رد کرد. در ژوئن سال ۲۰۰۴ مسی در بازی دوستانه بیندو تیم فوتبال زیر ۲۰ ساله هایآرژانتین و پاراگوئه به میدان رفت. در ژوئن ۲۰۰۵توانست همراه با تیم زیر ۲۰ ساله های آرژانتین به مقام قهرمانی مسابقات جام جهانیجوانان دست یابد. لیونل با زدن ۶ گل کفش طلایی مسابقات و توپ طلایی بهترین بازیکنتورنمنت را نیز تصاحب کرد. با وجود این که لیونل بسیار جوان بود همیشه وی را بادیگو مارادونا مقایسه می کردند.
در تاریخ ۲۷ ژوئن باشگاه بارسلونا قرارداد جدیدی با مسی تا سال۲۰۱۰منعقد کرد. در این قرارداد یک ماده وجود دارد که در آن آمده است هر تیمی میتواند با پرداخت مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو، مسی را به خدمت بگیرد. این مبلغ ۳۰ میلیونیورو بیشتر از مبلغ فروش رونالدینیو است. در سال ۲۰۰۵ خوزه پکرمن، لیونل مسی را بهتیم ملی بزرگسالان آرژانتین دعوت کرد. وی اولین بازی اش را برابر مجارستان انجامداد. مسی در دقیقه ۶۳ وارد میدان شد اما به فاصله ۴۰ ثانیه از زمین مسابقه اخراجشد. پس از این مسابقه، مسی اولین بازی واقعی خود را برای تیم ملی آرژانتین برابرپاراگوئه انجام داد.
وی اولین بازی خود را در جام باشگاه های اروپا در تاریخ ۲۷سپتامبر و در برابر اودینزه انجام داد. در دسامبر همان سال روزنامه ایتالیایی توتواسپورت جایزه پسر طلایی ۲۰۰۵ را که به بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال اروپا داده می شود،به لیونل مسی داد. جانشین توانست بالاتر از وین رونی، لوکاس پودولسکی و کریستیانورونالدو قرار بگیرد. مصدومیت شدید باعث شد مسی به مدت دو ماه از کلیه فعالیت هایورزشی دور بماند. به خاطر این مصدومیت حضور وی در جام جهانی ۲۰۰۶ در هاله ای ازابهام فرو رفت. با این وجود نام لیونل مسی را به عنوان بازیکن تیم ملی آرژانتینبرای حضور در جام جهانی تحویل مقامات برگزاری مسابقات دادند. مسی پس از روماریو(فصل ۹۳ -۹۴) اولین بازیکن بارسلونا بود که توانست در معروف ترین دربی اسپانیا هتتریک کند.
در این فصل مسی گلی به ثمر رساند که همگان دوباره وی را بامارادونا مقایسه کردند. جانشین همانند مارادونا در بازی با انگلستان توپ را دریافتکرد، ۶۲ متر با توپ حرکت کرده ۶ نفر از بازیکنان حــریــف را پـشــت ســر گــذاشــتو دروازه خـتــافـــــــــه را گـشــــــــــود. تمام کارشناسان ورزشی جهان این گلرا مشابه گل قرن مارادونا دانسته و پس از این گل، مطبوعات اسپانیا به وی لقب "مسی دونا" دادند. لیونل مسی در فصل ۲۰۰۷ -۲۰۰۸ توانست در یک هفته ۵ گل به ثمر برساندتا تیم بارسا به صدر جدول رده بندی صعود کرده و خودش نیز یک شروع رویایی را تجربهکند. فرانتس بکن بائر و یوهان کرایف ستارگان سابق جهان فوتبال، از لئو به عنوانبهترین بازیکن جهان نام برده اند.افتخارات
افتخارات
 
بارسلونا:
لیگ قهرمانان اروپا:2011-2010
لالیگا:2011-2010
2010/11 سوپر کاپ اسپانیا
2009/10 لا لیگا
2009/10 جام جهانی باشگاه ها
2009/10 سوپر کاپ اروپا  
2009/10 سوپر کاپ اسپانیا
2008/09 لیگ قهرمانان 
2008/09 لا لیگا
2008/09 کوپا دل ری
2006/07 سوپر کاپ اسپانیا
2005/06 لیگ قهرمانان
2005/06 لا لیگا
2005/06 سوپر کاپ اسپانیا
2004/05 لا لیگا

تیم ملی آرژانتین
2008 مدال طلای المپیک پکن
2004/05 مدال طلای جام جهانی زیر 20 ساله ها

افتخارات فردی
2010 توپ طلای دنیا
2009/10 کفش طلای اروپا
2009/10 پی چی چی
2009 بازیکن سال فیفا
2009 توپ طلای دنیا
2008 مرد دوم فوتبال دنیا
2007 مرد دوم فوتبال دنیا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: mj | تاريخ: سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:مسی,بهتری بازیکن تاریخ,بهتری بازیکن, | موضوع: <-PostCategory-> |